Nieuw onderwerp beginnen
Geïmplementeerd

Release preview: Notities en Tagging

Op dit moment zijn we met twee projecten bezig waar we alvast iets over willen delen:

1. Notities voor deelnemers

Veel mensen leren door informatie voor zichzelf uit te schrijven. Ik leerde tijdens mijn studie bijvoorbeeld vooral door samenvattingen te maken van wat ik las. Deze manier van leren willen we ook graag in het aNewSpring platform een plek gaan geven.

Deelnemers krijgen straks de mogelijkheid om notities te maken terwijl ze naar de content aan het kijken zijn. Denk aan notities bij video’s en teksten, maar bijvoorbeeld ook aantekeningen op basis van interessante discussies die deelnemers met elkaar of de begeleiders hebben. De voordelen van digitale notities is dat we een verbinding kunnen maken tussen de notities en de pagina's waar de deelnemer de notities over maakt. Zo kan de deelnemer straks zelf links toevoegen in de notities  naar de pagina's die deelnemer zelf graag snel terug wil kunnen vinden. De notities zijn vervolgens op het hoofdniveau in te zien, zo is er echt een centraal punt voor alle notities van een deelnemer met daarin zijn of haar eigen links naar relevante activiteiten.

Dit zal mogelijk worden voor alle deelnemers, maar kan ook worden uitgezet door de ontwerpers. We helpen mensen graag met leren, maar notities bij je toets mogen gebruiken gaat net iets te ver.

2. Tagging

Een eigen structuur of systeem aanbrengen aan bijvoorbeeld grote hoeveelheden templates, uitvoeringen en content is een veelgevraagde feature. Dit willen we mogelijk maken door een tagging systeem te implementeren, zo kunnen back-end gebruikers zelf tags aanmaken en deze aan bijvoorbeeld uitvoeringen en templates hangen om er een structuur in aan te brengen die past bij hun manier van werken. Door vervolgens te kunnen filteren op die tags is het makkelijker een op dat moment relevant overzicht te creëren.

We hebben al een aantal ideeën hoe onze gebruikers deze tags kunnen inzetten.

Bijvoorbeeld tags voor:

- modules;

- periodes (jaar, maand, kwartaal);

- status (to review, opruimen);

- op naam van degene die bezig is met de template.

Het systeem zal zo opgezet worden dan gebruikers hun eigen structuur kunnen implementeren en vervolgens makkelijker door grote hoeveelheden content / templates kunnen navigeren.

Dit en meer kun je in augustus in het platform verwachten.

2 personen vindt dit idee leuk.

Je weet waar je beta testers kunt vinden hè? ;-)

Hoi Ilse, zeker! komt een mailtje aan.

Heel benieuwd Rik. Van de tagging wist ik al iets, dat gaat ons veel voordelen opleveren (maar eerst goed denkwerk om het optimaal in te richten afgestemd op de processen). De notities zijn nieuw voor me. Benieuwd hoe we dit kunnen inzetten.

Mooie toevoegingen! Wordt het ook mogelijk om de notities te downloaden zodat ze niet verloren gaan als de toegang tot anewspring is verlopen voor de deelnemer?

Hoi Guido,

In deze eerste versie zit die mogelijkheid nog niet maar we willen het meenemen in een release later dit jaar. Hopelijk op tijd voor de eerste deelnemers die met de notes feature gewerkt hebben en tegen die tijd hun notities uit het platform willen halen. Tot die tijd is het advies aan deelnemers om de inhoud te kopiëren naar een eigen applicatie voordat de toegang verloopt.

Bedankt voor het meedenken!

Inloggen of registreren om een reactie te posten